Externalizarea serviciilor sau „outsourcing” este un termen foarte răspândit în ultima perioadă. O firmă mică poate apela la serviciile unei alte firme pentru a administra sistemul IT, având beneficii. Iată câteva dintre ele:
- Cost mic – pentru o firmă mică (sub 20 de calculatoare) costul unui contract de administrare a sistemului IT este mai mic decat costul unui angajat permanent, chiar și cu jumătate de normă.
- Deducerea costurilor – cheltuielile cu un astfel de contract se scad din baza de impozitare, aducând economii prin scăderea impozitului pe profit, reducereaTVA de plată către stat (este deja plătit), dar și eliminarea necesității de plată a tuturor taxelor aferente unui angajat
- Asigurarea permanenței serviciului – faptul că un angajat este indisponibil (în concediu, de exemplu) nu duce la oprirea serviciului.
- Lărgirea paletei de servicii – o companie care oferă servicii IT are mai mulți angajați, iar aceștia pot avea diferite domenii de expertiză, ceea ce face ca oferta de servicii să fie mai largă decât ar acoperi un singur angajat.
- Suplimentarea personalului IT fără a face angajări
- Suplimentarea personalului IT pentru un proiect parțial sau întreg